Uz strogo poštivanje preporuka i mjera Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, u Edukacijsko-izložbenom prostoru CTK Rijeka okupili smo predstavnike obrazovnog i kulturnog sektora na završnom događanju Erasmus+ projekta "CrowdDreaming - Youth co-create digital culture" pod nazivom "Virtualna realnost - budućnost obrazovanja i kulturne baštine?!".

 

Na jednom mjestu okupili smo one koji su, kao i mi, pokušali koristiti virtualnu realnost kako bi djeci i mladima, ali i ostalim građanima približili kulturnu baštinu te razvili nove obrazovne metode. Na događanju su predstavljene virtualna šetnja Muzejom krapinskih neandertalaca, virtualno okruženje za učenje jezika nastalo u sklopu Erasmus+ projekta VR 4 language learning Ustanove za obrazovanje odraslih Dante, virtualni sadržaji Prirodoslovnog muzeja Rijeka, kao i rezultati međunarodnog projekta "CrowdDreaming - Youth co-create digital culture".

 

 

Rezultate projekta je predstavio Sanjin Smajlović, voditelj projekta u CTK Rijeka, koji je unatoč koroni ostvario i više od projektnom aplikacijom predviđenih rezultata. Projekt je prenio dobru talijansku praksu umijeća CrowdDreaminga, koja potiče mlade osobe da promišljaju i valoriziraju vlastitu kulturu te pomoću digitalnih alata stvaraju tzv. digitalne scene u kojima se zahvaljuju nekoj drugoj kulturi jer je doprinijela razvoju njihove vlastite. Diljem Europe izrađeno je 236 digitalnih scena, koje je izrađivalo 1631 učenika iz Grčke, Hrvatske, Italije i Latvije, a njih 80 predstavljeno je u virtualnom muzeju Europskom trgu.

 

„Crowddreaming – Youth co-create digital culture“ dvogodišnji je KA3 Erasmus+ projekt koji provode organizacije iz Belgije (All Digital – nositelj projekta), Italije (Associazione Stati Generali dell'Innovazione), Hrvatske (Centar tehničke kulture Rijeka), Latvije (Latvijas Informacijas un Komunikacijas Tehnologijas Asocijacija) i Grčke (Hellenic Open University). Uz pet provedbenih partnera projekt podržava preko 20 pridruženih partnera, među kojima su i Grad Rijeka, Primorsko-goranska županija, Centar za industrijsku baštinu (CIB – Sveučilište u Rijeci) te agencija Rijeka 2020.

 

S partnerima iz Belgije, Grčke, Italije i Latvije pripremili smo i preporuke za donositelje odluka u kojima ih pozivamo da svojim obrazovnim i kulturnim politikama počnu ili nastave poticati učenje zasnovano na STEAM principima, kurikulume koji omogućuju interdisciplinarnost i fleksibilnost, veću vidljivost inicijativa koje promiču zajedničko stvaranje i vršnjačko učenje, pedagoško i digitalno napredovanje učitelja, bolju mrežnu infrastrukturu i opremu u školama te omoguće fleksibilnost kroz kurikulume kako bi se u sklopu redovne nastave jednostavnije provodile izvanškolske aktivnosti.

 

 

Na panel raspravi predstavnici donositelja odluka te kulturnih i obrazovnih institucija su razgovarali o potencijalima i izazovima virtualne realnosti kada se ona koristi u svrhu obrazovanja ili promocije kulturne baštine. Događanje je završilo zajedničkom virtualnom šetnjom Europskim trgom koji možete i vi posjetiti na internetskoj stranici projekta „CrowdDreaming – Youth co-create digital culture“.

U nastavku možete pronaći prezentacije s događanja.

 

Europa Square i rezultati projekta Crowddreaming

 

Virutalna šetnja Muzejem krapinskih neandertalaca

 

Virtualni sadržaji Prirodoslovnog muzeja Rijeka

 

VR4ALL